Reventa Logistics

All-in fulfilment

All in fulfilment: Hoe werkt dit eigenlijk?

Als je begonnen bent het e-commerce en een eigen webshop hebt, is het de bedoeling om zoveel mogelijk orders te krijgen. Wanneer dit gebeurt zal je merken dat je veel tijd kwijt bent aan de werkzaamheden die hierbij passen. Denk aan het aannemen van de bestellingen, de order klaarmaken, voorraadbeheer en zorgen dat de order aankomt. Dit gaat vaak ten koste van andere activiteiten zoals klantencontact, social media of het bijhouden van je webshop. Het uitbesteden van all-in fulfilment heeft daarbij enorm veel waarde voor de ondernemer. In dit artikel nemen we je mee in het proces van all-in fulfilment en kom je erachter wat de voordelen zijn!

Wat is all-in fulfilment?

Onder all-in fulfilment valt het gehele logistieke proces van een onderneming. Van het aannemen van de orders tot aan het versturen van de orders naar de klanten. Voor veel ondernemers die dit zelf regelen is dit vaak een groot obstakel. Door de tijd die je aan dit proces kwijt bent zal je de groei van je webshop belemmeren. Dit alleen omdat het enorm veel tijd kost en alles perfect moet verlopen binnen het proces. Als je de keuze wilt maken om dit uit te besteden, dan is het handig om te weten hoe dit all-in fulfilment proces in elkaar zit!

Onboarding

Tijdens de eerste fase van dit all-in fulfilment proces beginnen we bij de onboarding. Hierbij stellen we jou wensen en behoeftes centraal. We kijken naar verschillende groeimogelijkheden binnen jouw organisatie door gebruik te maken van multichannel solutions. Wanneer dit gedaan is stellen we een plan op voor de meest ideale klantbeleving.

Software integratie

Samen met een accountmanager wordt er gekeken naar de groeimogelijkheden binnen jouw organisatie. We kijken hierbij naar integratie voor fulfilment software voor de verkoopkanalen die gebruikt worden. Een fulfilment software gebruiken heeft niet alleen voor jouw webshop een voordeel, maar ook voor de fulfilment partner. Doordat het proces geoptimaliseerd wordt door de software, worden er ook geen fouten gemaakt in het systeem. Dit zorgt ervoor dat het gehele all-in fulfilment proces soepeler verloopt en dat de doorloopsnelheid van alle orders verhoogd worden.

Inslag en opslag

De goederen worden in ontvangst genomen en opgeslagen in onze geautomatiseerde hal. We nemen je mee in dit proces en bespreken we alle mogelijkheden om zo maatwerk te kunnen leveren. Een geautomatiseerde hal zorgt voor het verminderen van de werktijden, meer veiligheid in de hal zelf en op de lange termijn zal dit er ook voor zorgen dat er kosten bespaard worden. Dit is dan ook terug te zien in onze tarieven!

Pick & Pack

Tijdens het pick & pack gedeelte van dit all-in fulfilment proces zijn we zo zorgvuldig mogelijk met het inpakken van de orders. Er komt 12 keer per dag een vervoerder langs onze locatie om de orders mee te nemen naar het depot. Dit garandeert een voor 23:59 besteld = morgen in huis! Wanneer dit waargemaakt kan worden door de webshop, zal dat veel waarde bieden aan de klanten wat je terug kan zien in eventuele recensies.

Retourneren en evalueren

In overleg kunnen wij het retourproces van jou overnemen. Tot slot evalueren wij het proces en zullen we waar nodig is bij sturen in overleg. Wij zien ons contact als een samenwerking met een lange termijnvisie om samen te groeien!

Zelf nog opzoek naar een partner die  het all-in fulfilment proces van je overneemt? Door onze eigen kennis in de E-commerce en logistiek wereld, kunnen wij onze klanten optimaal ondersteunen! Reventa logistisc helpt je graag verder met het ontwikkelen van je merk. Meer informatie? Neem een kijkje op de website of schrijf je in voor een vrijblijvend gesprek.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Chat openen
Hi!
Kunnen we je ergens mee helpen?