Reventa Logistics

Multichannel, crosschannel, omnichannel

Omnichannel, Multichannel of crosschannel, wat is de beste keuze voor mijn online webshop?

Steeds vaker praten organisaties over multichannel, crosschannel en omnichannel. Wat betekenen deze begrippen? En zitten er duidelijk verschillen tussen de kanalen? De verschillen tussen multichannel, omnichannel en crosschannel zijn makkelijk te beschrijven. Een normale winkelier doet namelijk aan singlechannel. Dat wil zeggen dat de consument maar via één kanaal wordt bediend. Dat is vaak dan de fysieke winkel van de winkelier.

 

Multichannel

Zoals het woord het al zegt is multichannel het bedienen van klanten via meerdere verkoopkanalen. De klant kan hier zijn eigen keuze maken waar hij het product wil kopen. Dit kan online zijn of in een fysieke winkel. Een nadeel hier kan zijn dat je fysieke winkel en je online webshop andere prijzen of afzonderlijke klantenservice hebben. Je kunt bijvoorbeeld goed geholpen worden in de winkel, maar online niet kunnen vinden wat je zoekt. De ervaring in een winkel is vaak anders dan offline.

Crosschannel

Crosschannel gaat een stapje verder dan multichannel. De consument wordt hier namelijk ook via meerdere kanalen bediend, alleen via één uniforme manier. De klant kan er ook voor kiezen het pakket online te bestellen en fysiek in de winkel af te halen. De klantenservice is hiervan op de hoogte. Kortom kan je stellen dat alle kanalen georganiseerd ‘door elkaar’ lopen.

Omnichannel

Bij omnichannel kan de consument alle beschikbare kanalen door elkaar gebruiken zonder dat de beleving, prijzen en informatie veranderen. Alle kanalen lopen volledig in elkaar over. De klant heeft hierdoor een volledig en transparant proces. Een voorbeeld hiervan is dat de klant precies kan zien hoeveel voorraad er van een gewenst product is in een winkel naar keuze. Hij/zij kan dit artikel dan reserveren zodat het apart gelegd kan worden. Wanneer het gereed ligt om afgehaald te worden, krijgt de consument een berichtje. Omnichannel zorgt ervoor dat dit allemaal goed op elkaar is afgestemd.

Multichannel, crosschannel of omnichannel: denk erover na!

Klanten hebben hedendaags steeds minder tijd en verwachten daarom altijd en overal te kunnen winkelen. Zonder naar de tijd, locatie of kanaal te hoeven kijken wil de consument je organisatie kunnen bereiken. Wij raden daarom ook aan om over omnichannel, multichannel of crosschannel na te denken.

Multichannel verkoop via Reventa Logistiscs

Wanneer je focus merendeels ligt op het verkopen via je webshop is het uitbesteden van je logistiek mogelijk via Reventa. Wij bieden namelijk ook een multichannel beleving aan voor je klanten. Zo werken wij met het PIM systeem. Dit systeem zorgt voor overzicht door een centraal platform voor alle productinformatie en content. Ook werken wij met marketplace integratie zodat al je orders, offers en content voor alle marketplaces en webshops in één zijn. Tot slot hebben wij bij Reventa ProductFlow Standalone. Op deze manier kan je zelfs zonder webshop verkopen. Beheer je orders, offers en content allemaal vanuit één systeem.

De kracht van Reventa Logistiscs

Bij Reventa Logistics blinken we graag uit. We weten de importantie van onderscheid in de zee van concurrentie. Hierom zorgen wij ervoor dat jij er in deze drukke markt er niet alleen voor staat. Wij zullen voor je klaarstaan en helpen je merk te brengen naar een nieuw level. Ook nemen wij veel werk uit handen door het volledige logistieke en retourproces van je over te nemen. Hierdoor kan jij zelf focussen op dingen die echt belangrijk zijn zoals je marketing en de sales.Mu

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Chat openen
Hi!
Kunnen we je ergens mee helpen?