Wanneer je een webshop hebt draait je logistiek allemaal om het verzenden van orders naar klanten. Het is een belangrijk onderdeel voor het beheren van een webshop. Het vraagt een volledige aanpak om maximale winst te behalen. Maar dan is de vraag: ga je dit zelf doen of uitbesteden aan een gespecialiseerd logistiek bedrijf?
Webshop logistiek
Webshop logistiek is het hele proces vanaf het bevoorraden van het magazijn, tot aan het moment dat de bestelling bij de klant komt. Het bevat verschillende onderdelen zoals:
- Voorraadbeheer: overeenstemming van de online voorraad en fysieke voorraad door middel van een systeem.
- Warehousing: ontvangen, registreren en opslaan van goederen in het magazijn.
- Orderverwerking: de verwerking van een bestelling. De orders moeten uit het magazijn worden gehaald. Vervolgens word de order ingepakt en voorzien van een verzendlabel en eventuele pakbon.
- Verzending: het verzenden van de bestelling naar de klant
- Retourverwerking: verwerken van de retouren
Uitbesteden van je logistiek voor maximale winst
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je webshop logistiek eerst zelf te doen. Veel starters beginnen zelf met het inpakken en verzenden van bestellingen. Dit gebeurt vaak vanaf huis. Naarmate je winkel groeit, zal de logistiek veel tijd gaan vragen. Hierdoor is het lastig om de grip erop te houden. Zo heb je al snel personeel en een opslagplaats nodig om grip te blijven houden op al die logistieke processen*. Ook kunnen de verzendkosten aardig oplopen zonder contracten met verzendpartijen. Hierdoor is het halen van maximale winst op je logistiek een lastige klus.
Als webshopeigenaar kun je er ook voor kiezen om al je logistieke processen uit te besteden. Dit kan twee grote voordelen met zich meebrengen. Tijdsbesparing en kostenbesparing voor maximale winst op je logistiek. Een fulfilment bedrijf profiteert van volumekorting en berekent dit door naar de klanten. Hierdoor kunnen zij hun services voor een betere prijs aanbieden. Hieronder vind je nog een aantal voordelen:
- Tijds- en kostenbesparing. Dit kan zorgen voor maximale winst
- Latere cut-off tijden. Voor 23:59 besteld = morgen in huis.
- Geen eigen opslagruimte nodig
- Schaalvoordelen bij verzendpartijen
- Pieken worden opgevangen
- Flexibiliteit bij eventuele ziekte of verlof.
Je logistiek uitbesteden bij Reventa Logistisc.
Logistiek is een erg tijdrovend onderdeel van je webshop en kan een struikelblok vormen voor het behalen van maximale winst. Ook is er expertise en ervaring nodig om de processen soepel te laten verlopen. Door je webshop logistiek uit te besteden heb je geen omkijk meer naar de logistieke processen van je webshop. Ook ben je verzekerd van snelle en vlotte leveringen.
Via een koppeling met softwaresystemen kan alle informatie worden gedeeld met je webshop. Zo hoef jij je geen zorgen meer te maken over iedere bestelling. Wel behoud je 24/7 overzicht op alle statussen door middel van het systeem. Door hierop in te loggen, kun je exact zien waar je aan toe bent. Je kunt je voorraad bijhouden, bestellingen inzien en de status van hun logistiek proces volgen.
Waarom dan mijn logistiek via Reventa Logistisc?
Door onze expertise kunnen wij maximale winst bieden op jouw logistieke kosten. Ook blinken wij graag. Wij weten hoe belangrijk onderscheid is in deze zee van concurrentie. Door het overnemen van jouw logistieke keten kun jij je focussen op andere belangrijke kern taken van je bedrijf. Bij ons zijn klanten geen nummertjes, maar collega’s. Je bent altijd welkom en kunt vrijblijvend langskomen om zaken te bespreken of natuurlijk voor een kop koffie.